Köpvillkor
Villkor när du handlar av Kandyz Företagsförsäljning
Notera att vi endast säljer till företagskunder (organisationsnummer krävs). Privatpersoner hänvisar vi till Kandyz fysiska butiker.
- Priser
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och exklusive moms. Avgift för frakt tillkommer. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer inom Sverige. Till utlandet kan skatter och avgifter tillkomma. - Orderbekräftelse
När vi mottagit din order skickar vi omgående ut en orderbekräftelse via e-post. Alla genomförda/godkända beställningar är bindande. - Frakt Sverige
Bring företagspaket: Vi skickar snabbt och enkelt till ert företag, inom Sverige.
Frakt från 99:-
Inom Stockholm finns även alternativ att buda.
Dagbud med leverans mellan 10-16 kostar 199:-.Då Bring tar ut avgift vid felaktig adress, namn och vid avisering, äger Kandyz Företagsförsäljning full rätt att kräva likvärdig summa i efterhand, som Bring debiterar Kandyz Företagsförsäljning, mot beställare.
Vid felaktig adress eller andra orsaker vi inte kan påverka där vi får paketet i retur är varan förbrukad.
Observera att det inte går att skicka till en boxadress, uppge i detta fall korrekt fysisk adress.
Frakt Utomlands: Kontakta oss för priser. - Emballage
Varorna packas omsorgsfullt i emballage. Emballage ingår i priset, tänk dock på att emballagets vikt tillkommer vid frakt. - Betalning
Faktura
För att kunna beställa mot faktura måste företaget godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Uppfyller ni inte kraven för kredit gäller förskottsbetalning. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vill ni ha pappersfaktura tillkommer en avgift om 40 kr. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 8 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Kandyz Företagsförsäljning förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Har ni fakturafrågor skall ni kontakta Kandyz Företagsförsäljning via mail på order@kandyz.se.
Kortbetalning i webshopen är möjligt genom betaltjänsten Stripe.
Möjlighet att betala med kort finns även på plats hos Kandyz Företagsförsäljning på Nettovägen 1 i Järfälla.
- Leveranser
Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut. Vi kontaktar er via e-post om detta och om hur vi skall fortlöpa affären. Alla leveranser sker via Bring och Kandyz Företagsförsäljning kan ej ta ansvar för Brings leveranstider/hantering.
- Leveranstid
Vi skickar alltid er order på er valda avgångsdag.Vid högtider som black friday, jul och påsk kan leveranstiden hos tredje part vara längre än normalt, tänk på att välja avgångsdatum med någon dags marginal. Vi kan tyvärr inte ansvara för förseningar hos tredje part, men vi gör allt för att lösa eventuella problem som kan uppstå.
- Produktinformation
Produkterna är av högsta kvalitet och alltid färska. Produkterna kan avvika något i färg och form från bilderna på hemsidan.
- Reklamation
Vid skada på förpackningen eller produkten, anmäl detta inom 3 dagar hos transportbolaget samt till oss på Kandyz Företagsförsäljning på order@kandyz.se.
Alla leveranser sker via Bring, Kandyz Företagsförsäljning kan ej ta ansvar för Brings leveranstider/hantering.
- Säkerhet
Vi lämnar självklart aldrig ut personuppgifter eller e-postadresser och följer personuppgiftslagen (PUL).
- Returer
Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen tyvärr ingen returrätt.
- Ej uthämtade paket
Vi spårar IP-nummer på falska beställningar. Om paketen inte hämtas ut inom 14 dagar returneras den till terminal och därefter till oss. Därefter tillfaller detta Kandyz Företagsförsäljning och beloppet för varorna anses förbrukat. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt och hantering, för närvarande minst 300SEK i administrationskostnader.
Paket som beställs för avhämtning hos Kandyz Företagsförsäljning, ligger kvar 14 dagar från den dagen ni fått meddelande om att ordern är klar för avhämtning. Där efter tillfaller detta Kandyz Företagsförsäljning och beloppet för varorna anses förbrukat.
- Utland
För leveranser utanför Sverige kan det tillkomma avgifter-tullar, vilka beställaren bekostar i de fall de uppstår. Beställaren ansvarar för kännedom om det lands införselregler som varorna ska sändas till. Eventuella beslag av tull eller annan myndighet ersätts ej. Köp utanför Sverige kontakta oss på order@kandyz.se.
- Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
- Lagerfel
Vi på Kandyz Företagsförsäljning gör allt för att vårt lagersaldon ska stämma. Om ett lagerfel skulle uppstå, då förbehåller vi oss rätten att ta bort denna varan och krediterar beloppet. - Ångerrätt
Vid beställning av livsmedel gäller ingen ångerrätt. Se mer info på Distans och hemförsäljningslagen.
Kandyz Företagsförsäljning reserverar sig för tryckfel och prisändringar som tillkommit. Ev. slutförsäljning av vissa varor meddelas till kund. Kandyz Företagsförsäljning förbehåller sig rätten att avslå order.
Alla priser är SEK och exklusive moms.